جمعه ٣٠ تير ١٣٩٦
اوقات شرعی
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 31883
 بازدید امروز : 129
 کل بازدید : 67033
 بازدیدکنندگان آنلاين : 7
 زمان بازدید : 0.9048
گرمازدگی براحتی قابل پیشگیری است: مقدار زیادی آب خنک بنوشید بخصوص اگر در گرما ورزش می‌کنید. در روزهای بسیار گرم بین ساعت‌های ۱۱ صبح تا سه بعدازظهر حتی الامکان بیرون نروید. حتی‌الامکان زیر تابش مستقیم آفتاب نمانید. پوست خود را مرتب با آب خنک کنید. دوش آب سرد بگیرید. لباس گشاد و به رنگ روشن بپوشید در ورزش افراط نکنید
اخبار > فعالیت های روزمره، ورزش محسوب نمی شوند/ فعالیت مطلوب ورزشی، منظم و مستمر است


  چاپ        ارسال به دوست

معصومه خوبانی ؛ کارشناس بهداشت خانواده شبکه بهداشت چرام

فعالیت های روزمره، ورزش محسوب نمی شوند/ فعالیت مطلوب ورزشی، منظم و مستمر است

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ معصومه خوبانی با اشاره به اینکه اغلب فعالیت های روزمره ماهیت مقطعی دارند و مستمر نیستند، ابراز داشت: ورزش واقعی مستلزم افزایش ضربان قلب به مدتی طولانی است که تنها با انجام ورزش مستمر رخ می دهد.

وی عنوان کرد: برنامه ورزشی مناسب برای سلامت قلب جلسه های روزانه 30 تا 40 دقیقه ای است و باید از نظر نوع، مدت، شدت و تعداد دفعات ورزش در هفته مطلوب باشد.

کارشناس بهداشت خانواده شبکه بهداشت چرام گفت: فعالیت جسمانی مطلوب باید منظم، مستمر و با شدت متوسط، حداقل 30 دقیقه در روز یا 150 دقیقه در هفته باشد.

خوبانی یادآور شد: نوع فعالیت ورزشی بسته به زندگی هر فرد متفاوت بوده که این فعالیت ها شامل پیاده روی، شغل یا کار همراه با فعالیت بدنی، ورزش و سایر تمرینات تفریحی، ورزشی است.

خوبانی در خصوص شدت فعالیت های ورزشی، افزود: برای تعیین شدت فعالیت از روش تست صحبت کردن در حین انجام فعالیت جسمانی استفاده می شود، بدین صورت که اگر فرد در حین انجام فعالیت جسمانی بتواند به راحتی صحبت کند یا آواز بخواند یا سوت بزند شدت فعالیت فرد خفیف است.

کارشناس بهداشت خانواده شبکه بهداشت چرام اذعان کرد: اگر فرد در هنگام صحبت کردن به نفس نفس زدن می افتد و نمی تواند آواز بخواند شدت فعالیت متوسط بوده و اگر قادر به صحبت کردن نمی باشد شدت فعالیت جسمانی وی شدید است .

وی اضافه کرد: فعالیت جسمانی با استفاده از تردمیل می تواند ضربان قلب فرد را در حین فعالیت شدت تعیین کند.

خوبانی فعالیت هایی را که در اکثر روزهای هفته و اکثر هفته ها در هر ماه (حداقل سه هفته از چهار هفته) انجام می شود را فعالین ورزشی منظم دانست و تصریح کرد: فعالیت جسمانی مستمر فعالیتی است که حداقل در سه ماه متوالی به صورت مستمر ادامه داشته است .

 


٠٧:٣٢ - دوشنبه ١٧ تير ١٣٩٦    /    شماره : ١٥٦٦٤    /    تعداد نمایش : ٤٦


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




منو اصلی

سایت دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویر احمد